tisdag 26 februari 2008

Religiösa tokdårar


Jag är ledsen, men det här var mestadels något som fick mig att skratta högt, faktiskt. Dagens GT/Expressen rapporterar att lille Rufus 6 år fick en oväntad överraskning i sin födelsedagspresent från leksaksbutiken: Ett visitkort/reklamblad från anti-homosexuella kristna gruppen "amoso"...
jag vet inte, men vad är det med kristna, för all del samtliga religiösa, tokdårar, och deras språkbruk...? Hur tänker de?
"Hmm....vi ska övertyga de otrogna barnen om de där bögarnas syndiga leverne, då får vi nog ta till grova ord och riktigt smaska på... vi skriver "röv-hål" "...

För all del, att HIV sprids lättare via analsex är ju ett medicinskt faktum... men att "slicka varandra i rövhålet" är ju inte direkt samma sak, och för all del inget som är förbehållet homosexuella. "Rimming" är på sina håll uppskattat även av kristna heterosexuella skulle jag tro:-)


Det hela barnsliga angreppssättet gör ju bara att det blir än mer tydligare hur tokiga i huvudet de religiösa är.... men att de är så grova i mun var en nyhet.

Påminner mig om en gymnasieskola på vägen till jobbet där någon stackars kreativ ungdom som försökt vara grov sprayat på skolväggen..."Hor-Kyckling"... LOL! Det kanske är någon invandrare vars kultur jag inte riktigt förstår där hor-kyckling är ett grovt tillmäle? Själv tycker jag det låter ganska sött!

Nåväl...en seriös uppmaning till religiösa: Håll truten, förpesta inte våra barn med era psykologiska virus och lämna folk i fred om ni inte har något vänligt att säga!

Inga kommentarer: