måndag 15 september 2008

Vad är grejen med skattesänkningar??

För att parafrasera bloggen "vad är grejen?" så måste jag utrycka min..ja, inte förvåning, men åtminstonde mitt höjda ögonbryn angående Regeringens nya skattesänkning... 225-250 kr mer i månaden till låg och medelinkomsttagare. Tjohoo....??

Grattis Sverige... för det första så behöver jag inte mer pengar till konsumtion, även som medelinkomsttagare har jag så det räcker och blir över till daglig konsumtion, resor och annat utöver det primära grundbehovet. Och för det andra, en låginkomsttagare som får ut en sisådär 11 000 i månaden efter skatt...spela roll med 250 kr mer eller mindre, det täcker inte ens hyreshöjningen...speciellt inte efter att hyresavregleringen träder i kraft.

Får man skänka sin del av skattesänkningen till någon som behöver den bättre? Isåfall vill jag göra det. Vem ringer jag på skatteverket??

Nu väntar jag med iver på att nya käcka privata avgifter ska ta skattesänkningens plats så att jag får ett reellt minus i plånboken. Skattesänkningen ska ju finansieras någonstans...

*Slår mig för pannan*

Inga kommentarer: